mandag 11. februar 2013

De som ikke klarte seg

Det skal prøves og feiles, og enkelte av plantene dukker aldri opp igjen når vinteren endelig slipper grepet. Men enkelte planter er så vakre er at man bare må prøve, selv når det står ettertrykkelig på merkelappen at planten helst vil bo i sone 4. Hagen min er i beste fall i sone 6, men jeg synes da til stadighet jeg leser om folk som har fått det utroligste til å gro både høyt oppe og langt nord. En av disse vakre skapningene som desverre aldri dukket opp igjen i fjor vår, var to Dronning Ingrid-roser.

Jeg fikk de i gave på sensommeren, og jeg har et lite håp om at hvis jeg bare finner et lunere sted og planter de tidligere på året så de får lenger tid til å gro røtter, så kanskje det går neste gang.....

Sent på høsten, i oktober det første året dukket i alle fall disse nydelige rosene fram ved sørveggen vår:





Har du lyst til å se på bilder av andre blomster i varme farger, så kjører Anne på Moseplassen.no en konkurranse med bilder av blomster i rødt og oransje. Ta en tur hit:

http://moseplassen.com/2013/02/x-faktor-blomsterutgaven-2013-rode-og-orange/

2 kommentarer:

  1. Prøve må man! Så kan man også unne seg vakker blomstring en hel sesong, og betrakte dem som sommerblomster...

    SvarSlett
  2. Dejlig rose som fjortjener at blive i din have, håber det lykkes for dig.

    Haveknus
    Annette

    SvarSlett